Supporterinformation IK Sirius – Degerfors IF

På söndag spelar Degerfors IF mot IK Sirius på Studenternas idrottsplats. Nedan följer information som förhoppningsvis kan underlätta ditt besök i Uppsala.

Matchstart

Matchen börjar kl. 15:00 och entréerna öppnar en timme innan avspark. Kom i god tid och ha din biljett redo vid inpasseringen.

Biljetter

Biljetter till matchen går att köpa här. Biljettpriser: Vuxen: 189 kr, student: 139 kr, ungdom (7-17 år): 99 kr.

Parkeringsplatser

För att hitta närmsta parkeringsplatser i anslutning till Studenternas i Uppsala klickar du här.

Entré bortasektion

Bortasektionen är en ståplatssektion på arenans södra kortsida. Under läktaren finns ett serviceområde med kiosk och toaletter.

Inpassering till bortasektionen sker via G/H, på arenans södra kortsida ut mot bandyplan.
– Entrén öppnar 1 timme före avspark
– Visitation sker av Sirius Fotbolls publikvärdar
– Se till att säkra din biljett i god tid innan du kommer till arenan eller i mobilen

Matchbiljetten kan scannas direkt från mobilen. Tänk på att ha batterier i mobilen eller ha biljetten nedladdad i det fall som det är dålig mottagning. Dra upp ljusstyrkan på skärmen och undvik mobiltelefoner med sprickor då biljetten riskerar att inte kunna scannas.

Övrig information till bortasupportrar rörande Sirius matcharrangemang hittar du här.