Supporterinformation IFK Norrköping – Degerfors IF

Imorgon spelar Degerfors IF mot IFK Norrköping på Platinumcars Arena (före detta Idrottsparken). Nedan följer information som förhoppningsvis kan underlätta ditt besök i Norrköping.

Matchstart: Matchen börjar kl. 15:00 och entréerna öppnar 90 minuter innan avspark. Kom i god tid och ha din biljett redo vid inpasseringen.

Biljetter till matchen köper du enklast via den här länken.
OBS! Vi rekommenderar starkt att köpa förköp då det inte finns någon biljettförsäljning i direkt anslutning till bortasektionen.

Biljettpriser: Vuxen: 170 kr. Ungdom (4-19 år): 110 kr. Barn under 3 år går in gratis.

Bortakort: Prickas av mot lista i entrén.

Hitta till Platinumcars Arena: Klicka här för vägbeskrivning.

Ladda upp med andra DIF-supportrar inför matchen

Vulkanerna har bokat restaurangen ”Ölstugan Gull-Olle”, som ligger på Trädgårdsgatan 15 i Norrköping (klicka här för vägbeskrivning) och blir platsen för alla röd-vita supportrar att ladda upp på. Restaurangen öppnar kl. 12:00 och det finns buffé för 100 kr. Gemensam marsch till arenan sker kl. 14:00.

Vill du åka med Vulkanerna och andra röd-vita supportrar till matchen, så finns det några platser kvar i en av bussarna. Läs mer och boka din plats via den här länken.

Arenan

Kiosker med standardutbud och folköl finns vid ingången till bortasektionen. Herr- och damtoaletter finns vid samma plats. Notera att det enbart går att betala med kort på arenan.

Ståplatssektionen för bortasupportrar är på sektion Q och nås via entré 3. I direkt anslutning till entré 3 finns det ett inhägnat område för parkering av supporterbussar. Supportrar som vill sitta hänvisas till att köpa biljett på sektion O.

Ståplatssektionen tar in 2000 åskådare och är utrustad med capo-ställning. Banderoller går bra att hänga på räcket i nederkant av sektionen.

För parkering av personbilar hänvisas supportrar till den gamla konstgräsplanen som ligger precis vid arenans södra sida. Parkeringen kostar 30 kronor och betalas via Swish och infart sker från Ektorpsgatan.

Vid frågor eller funderingar kontakta Degerfors IF:s SLO Kalle Stark på kalle.stark@degerforsif.se, alternativt IFK Norrköpings SLO Fredrik Nilsson på fredrik.nilsson@ifknorrkoping.se.

Vi ses i Norrköping! Framåt Bruket!