Supporterinformation IFK Göteborg – Degerfors IF

Imorgon spelar Degerfors IF mot IFK Göteborg på Gamla Ullevi. Nedan följer information som förhoppningsvis ska underlätta ditt besök i Göteborg.

Matchinfo

Omgång: 12
Matchstart: 19.00
Arenan öppnar: 17.30
Arena: Gamla Ullevi
Kapacitet: ca 17 000
Bortasektion: A/O
Entré: Entré 1
Kapacitet bortasektion: ca 1 500 (Kan utökas vid behov)
Zonindelning: Bortasektionen är indelad i 3 zoner. Antalet zoner som öppnas upp beror på antal sålda biljetter.

Banderollplatser: Räcket längst ner på bortasektionen är godkända som banderollplatser. Hela ytan kan användas till banderoller/tifo även om alla zoner inte öppnas upp.

Capoplatser: Det finns 3 st capoplattor monterade på bortasektionen. 1 capoplatta per zon.

Biljetter

Biljettlänk hittar du här.

Vuxen: 150 kr
Ungdom (5-18 år): 100 kr
Barn (upp till 5 år): Gratis

Bortakort: Prickas av mot lista i entrén

Biljettkassa: Det finns möjlighet att köpa fysisk biljett vid bortasektionen. Förköp rekommenderas.

Hitta till arenan

Färdbeskrivning hittar ni här.

Parkering: Det finns gott om parkeringsytor i närheten. Ullevigaraget, Valhalla och Heden är ett par lämpliga ställen. Det finns även flertalet parkeringshus i närområdet.

Bussar/minibussar: Informera SLO om ni vill parkera i anslutning till bortainsläppet. Gäller i mån av plats.

Service på arenan

Toaletter: Både herr- och damtoaletter

Kiosker: Normalt kioskutbud

Betalsätt: Gamla Ullevi är en kontantfri arena, endast kortbetalning accepteras

Övrigt

Fotoackreditering: Kontakta media@ifkgoteborg.se eller SLO minst 3 dagar innan match.

Tifofix: Behöver ni komma in på arenan innan för att rigga tifo så kontakta SLO.

Övergripande information: På IFK Göteborgs hemsida kan du läsa mer om vad som är bra att veta inför ditt besök på Gamla Ullevi. Du hittar den informationen här.

Övriga frågor: Kontakta SLO på christopher.lindahl@ifkgoteborg.se