Supporterinformation IF Elfsborg – Degerfors IF

På fredag spelar Degerfors IF mot IF Elfsborg på Borås Arena. Nedan följer information som förhoppningsvis kan underlätta ditt besök på arenan.

Biljetter

Matchstart: Matchen börjar kl. 19:00 och entréerna öppnar 18:00. Kom i god tid och ha din biljett redo vid inpasseringen.

Det enklaste sättet att köpa biljetter är via http://elfsborg.ebiljett.nu eller på ICA City Knalleland. På matchdagen säljs eventuellt kvarvarande biljetter i IF Elfsborgs biljetthus vid huvudentrén mot Skaraborgsvägen, det öppnar 1 timma före avspark.

Biljettpriser: 155 kr för vuxen, 105 kr för pensionärer och 80 kr för barn upp till 17 år.

Ålderskontroll och visitering sker vid inpassering till Borås Arena. Tänk på att långa köer kan uppstå vid inpasseringen så kom i god tid.

Degerfors supportrar står på Knallelandsläktaren (markerad med DIF-logga på bilden nedan).

Vägbeskrivning

Klicka här för detaljerad vägbeskrivning (från Degerfors). Alternativa vägbeskrivningar till Borås Arena hittar du här.

Det finns gratis parkering i anslutning till arenan. Hitta alla parkeringar på Knalleland.

Entréerna på Borås Arena öppnar en timma före avspark.

Åk med andra DIF-supportrar

Vulkanerna anordnar bussresa till matchen. Bussen är nu fullbokad. Ingen organiserad uppladdning på restaurang i Borås är planerad.

Service på arenan

På Borås Arena finns ett brett utbud av kaffe, fika, kokt korv med bröd, popcorn och godis. Vill Du istället äta före matchen, så finns MAX Hamburgerrestaurang i direkt anslutning till arenan.

Betalning på arenan sker med kort.

Övrig säkerhetsinformation

Respektera varandra och spelet på planen. Framförallt är det oacceptabelt med beteende som utsätter publik, personal och spelet på planen för risker, vilket till exempel handlar om:
– Bangers
 Inkastade föremål
 Okontrollerad/olaglig pyroteknik
 Bråk på och utanför arena

Matchen kan komma att brytas närhelst det bedöms finnas fara för spelare, publik eller personal.

Rökning: Rökning är inte tillåten inne på arenan.
Utrymningsvägar: Trappor måste hållas fria. Detta för att personal ska kunna jobba om en olycka sker.

Personal: SLO från Degerfors IF finns på plats före, under och efter matchen.
Publikvärdar finns i vanlig ordning på plats på och vid alla läktare med publik, och dessa kan kontaktas för hjälp och info.
Ordningsvakter finns på plats både för hjälp med service och för upprätthållande av ordning.

Vid frågor eller funderingar kontakta Degerfors IF:s SLO Kalle Stark på kalle.stark@degerforsif.se.

Vi ses i Borås! Framåt Bruket!