Supporterinformation Hammarby IF- Degerfors IF

På måndag spelar Degerfors IF mot Hammarby på Tele2 Arena. Nedan följer information som förhoppningsvis kan underlätta ditt besök på stadion.

Matchstart: Matchen börjar kl. 19:10 och entréerna öppnar 18:00. Kom i god tid och ha din biljett redo vid inpasseringen.

Biljetter till matchen köper du enklast via den här länken.
Vi rekommenderar som vanligt att köpa förköp, men det går också att köpa biljett i biljettkassan, belägen vid entré O på Tele2 Arena.
Övriga frågor och svar kring biljettköp: biljetter@hammarbyfotboll.se
Bortasupportrar går in i entré P, karta med entréer hittar du här.

Biljettpriser: Vuxen: 185 kr. Ungdom (7-18 år), student och pensionär: 135 kr. Barn under 7 år går in gratis.

Bortakort: Prickas av mot lista i entrén.

Service och säkerhet

Till och från arenan: Hammarby rekommenderar samtliga bortasupportrar som har sina biljetter på bortasektionen att komma söderifrån. Åker man med kollektivtrafiken så är den lämpligaste tunnelbanestationen Blåsut. Det tar ca 5 minuter att gå till bortasektionen därifrån. Se bild nedan.

Parkering

Arenagaraget under arenan med ca 650 platser rekommenderas som parkering. Uppgången vid garagets södra sida är nära intill bortasektionens entré. Det är viktigt att vara ute i god tid. Det finns 10 st parkeringsplatser för rörelsehindrade i garaget.

Övrig säkerhetsinformation

Respektera varandra och spelet på planen. Framförallt är det oacceptabelt med beteende som utsätter publik, personal och spelet på planen för risker, vilket till exempel handlar om:

Bangers
Inkastade föremål
Okontrollerad/olaglig pyroteknik
Bråk på och utanför arena

Matchen kan komma att brytas närhelst det bedöms finnas fara för spelare, publik eller personal.

Rökning: Rökning är inte tillåten inne på arenan.
Utrymningsvägar: Trappor måste hållas fria. Detta för att personal ska kunna jobba om en olycka sker.
Tryck inte på. Det blir ofta hårt tryck vid entréer innan match; köer bildas och vi ber er därför att komma i tid, ta det lugnt och visa respekt för – och omtanke om – såväl annan publik som personal.

Dessa föremål är ej tillåtna att ta med in:
All typ av mat och dryck (om den inte används i medicinskt syfte). Väskor större än 40 x 40 x 20 centimeter. Glas, burkar, aluminiumflaskor. Laserpennor. Selfiepinnar. Drönare. Skjutvapen, knivar eller vapen av något slag. Alkohol. Olagliga droger. Skateboards, hoverboards eller andra personliga fritidsfordon. Djur (som inte hjälper gäster med funktionshinder). Alla enheter som kan störa publik eller arrangemang. Hjälmar. Masker (som inte avser att förhindra smittspridning). Projektiler som frisbees eller fotbollar. Aerosolburkar. Pyroteknik. Synliga obscena, oanständiga eller olämpliga kläder. Stora paraplyer och/eller golfparaplyer (det finns ingen organiserad förvaring; små är tillåtna). Stativ eller annan professionell kamerautrustning samt videokameror eller annan utrustning avsedd för video- och/eller ljudinspelning (systemkameror får tas med in för privatbruk, så länge det inte stör andra besökare).

Personal: SLO från Degerfors IF finns på plats före, under och efter matchen.
Publikvärdar finns i vanlig ordning på plats på och vid alla läktare med publik, och dessa kan kontaktas för hjälp och info.
Ordningsvakter finns på plats både för hjälp med service och för upprätthållande av ordning.

Taket är öppet.

Borttappat/upphittat
Om du har tappat något på Tele2 Arena kontaktar du Stockholm Live på telefonnummer 08-6009100.
Om du har hittat något kan du lämna till centralvakten vid Globen Gate, Arenavägen 35.

Vid frågor eller funderingar kontakta Degerfors IF:s SLO Kalle Stark på kalle.stark@degerforsif.se.

Vi ses i Stockholm! Framåt Bruket!