Skövde AIK nästa för herrarna

Endast fem träningsmatcher står mellan Degerfors IF och seriepremiären mot Akropolis IF. Imorgon, lördag, kommer division 1-klubben Skövde AIK på besök. En match som du antingen kan se på konstgräsplanen vid Stora Valla eller genom att köpa live-sändningen från Solidsport för 89 kronor. Om du köper träningsmatchpaketet för 259 kronor ingår även sändningarna från de kommande mötena med IF Karlstad Fotboll 1 och Kongsvinger IL.

Om du har möjlighet att vara på plats finns det fördelar med att komma tidigt till klubbhuset. Dörren öppnas klockan 12:00 och då inleds också årets försäsongsrea! Huvtröjor, t-shirts, kepsar och mer till nedsatt pris.

Dessutom kommer vi ha programblad, varav 30 stycken är signerade av Adam Carlén.

Degerfors ställer upp med följande lag:

Jeff Gal

Sebastian Ohlsson – Oliver Ekroth – Christoffer Wiktorsson

Erik Lindell – Jacob Ortmark – Adam Carlén – Axel Lindahl

Marcus Astvald – Villiam Dahlström

José Segura Bonilla

Bänk: Ismael Diawara, Gustav Granath, Linus Olsson, Erik Grandelius, Christos Gravius, Joel Okon Daniel, Emil Portén, Johan Bertilsson, Ferhad Ayaz, Victor Edvardsen.

Daniel Janevski beräknas vara tillbaka i full träning inom kort. Tufve Östlund, junioren som tränat och spelat med a-laget under försäsongen, har känningar i ljumsken och står över matchen.

Här är viktig information till dig som tänker besöka Stora Valla imorgon:

Avspark: Lördag 29 februari, klockan 13:00. (Konstgräset)

Inträde: Matchen kommer ha frivillig entré vilket innebär att du som supporter själv bestämmer hur mycket du vill stötta klubben med. Både Swish och kontanter fungerar. Vi släpper in publiken genom klubbhuset och dörrarna öppnas 12:00.

Mat: Inne i klubbhuset kommer det finnas en servering där du bland annat kan köpa korv och fika.

Media: Det krävs ingen ackreditering för att komma in på matchen. Om du som journalist är i behov av ett pressrum med el och wifi, vänligen kontakta press- och kommunikationschef Victor Lundmark på victor.lundmark@degerforsif.se.

***

Vill du se Adam Carlén och Jeff Gal spela fotboll på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.