Sebastian Ohlsson förlänger med Degerfors IF – Avtal över 2025

Det blir en fortsättning i den röd-vita tröjan för den viktige försvarsspelaren Sebastian Ohlsson, som skrivit på för ytterligare tre år med Degerfors IF.

Sebastian Ohlsson kom till Degerfors IF från BK Häcken i november 2015 och har, med undantag för två år i Trelleborg, tillhört föreningen. Sebastian har kommit att bli en av lagets absolut viktigaste spelare och var starkt bidragande till det allsvenska avancemanget 2020. Degerfors IF och Sebastian har nu kommit överens om en kontraktsförlängning som sträcker sig till och med 31 december 2025.

– Det känns skönt, så klart. Jag har känt länge att jag vill förlänga. Det är skönt att allt är klart och att man kan fokusera på att spela klart säsongen och förhoppningsvis ligga i Allsvenskan även de kommande säsongerna. Jag kommer att fortsätta spela kvar i Degerfors IF även om skulle åka ner i Superettan. Men vi ska vara kvar även 2023, säger Sebastian Ohlsson.

Sebastian Ohlsson i en bortamatch mot GAIS 2016.

– Jag trivs otroligt bra i Degerfors IF. Det är väl en av anledningarna till att jag med säkerhet känt att jag vill vara kvar här under de kommande åren. Jag tycker att jag har haft mina bästa och roligaste år i Degerfors. Jag är inne på min femte säsong och jag trivs med omklädningsrummet och livet utanför fotbollen här.

Sebastian berättar att det inte var så mycket att fundera över när han fick frågan om en förlängning.

– När Degerfors IF berättade att de ville skriva ett nytt avtal med mig, så kände jag direkt att det är någonting jag också vill. Så det var inte så mycket att fundera på, avslutar Sebastian Ohlsson.

Degerfors IF:s sportchef Patrik Werner är mycket nöjd med förlängningen av Sebastian Ohlsson.

– En av våra nyckelspelare har förlängt med tre år, det är mycket glädjande. En väldigt bra fotbollsspelare som gjort det bra under alla år hos oss. Sebastian är en pålitlig spelare med en hög lägstanivå och högstanivå. En fin kille som bidrar både på och utanför planen Det är skönt att vi, trots tabelläget, kan jobba långsiktigt, säger Patrik Werner.