Revansch för Degerfors IF:s damer

Degerfors damer åkte under lördagen till Stockholm för att spela säsongens femte match, den här gången mot Segeltorps IF. Med två förluster i bagaget var det en revanschlysten elva som klev på planen och stod redo när matchen blåstes igång. Motståndet var tufft och i god fysisk form, men redan från start var Degerfors snäppet vassare och redan i 16 match minuten tar Degerfors ledningen när Sara Sandberg gör 0-1 efter ett mönsteranfall.

Första halvlek fortgick i samma anda och Degerfors höll formen. Under andra halvlek fick Sandberg chansen och utökade ledningen till 0-2 i 49 match minuten. Degerfors hade under hela matchens gång ett mycket bra spel och samarbete laget emellan, och när matchen blåstes av stod det klart att laget tog med sig tre fina poäng hemåt igen!

– Det var en rolig match och otroligt skönt att vi äntligen fick igång spelet ordentligt. För min egen del känns det väldigt bra att få göra mål igen, jag hoppas och tror att det släpper nu! säger målgöraren själv.

Tränare Tovionen om lagets insats och matchens resultat

– Vi gjorde en jättefin match från början till slut mot ett tufft Segeltorp. Ett tidigt mål av Sara gav oss en riktigt bra start och efter hennes andra mål spelade vi av matchen på ett fint sätt.

På lördag är det efter två raka bortamatcher dags för laget att spela på hemmaplan igen. Avspark klockan 13.00 mot Tyresö FF.