Rasmus Örqvist inför Malmö FF i Svenska Cupen: ”Det kommer att krävas mycket av oss”

Imorgon är det dags för gruppfinal i Svenska Cupen när Degerfors ställs mot regerande cupmästarna Malmö FF på Malmö idrottsplats. Degerfors får till matchen klara sig utan vänsterwingen Joe Gyau, som fick en smäll senast mot Skövde. Vinnaren i matchen går vidare till kvartsfinal, men för Degerfors del räcker det med oavgjort förutsatt att man inte passerar antalet varningar som Malmö dragit på sig i cupspelet.

Avspark: 13:00 på Malmö IP.

Biljetter: Biljetter till bortasektionen säljes på plats. En biljettbod är öppen vid ingången på Carl Gustafs väg från kl 11.30. Där kan man köpa biljetter direkt och komma in på arenan till för bortasupportrar avsedd del av läktaren.

TV-sändning: C More sänder cupmatcherna. Gå in på www.cmore.se/kampanj/svenskacupen och använd koden DEGERFORSCUPEN23 när du tecknar abonnemang, så går en del av beloppet till Degerfors IF.

Hör Rasmus Örqvist tankar om försäsongen hittills och morgondagens match mot Malmö FF.

Truppen mot Malmö FF

Sondre Rossbach, Karim Mammar, Sean Sabetkar, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Dijan Vukojevic, Christos Gravius, Depi Ilunga, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Damjan Pavlovic, Elyas Bouzaiene, Justin Salmon, Alexander Hedén Lindskog och Jonas Olsson.

Saknas: Gustav Granath (skada), Joe Gyau (skada), Erik Lindell (sjuk), Albin Mörfelt (skada), Peter Gwargis (skada), Filip Järlesand (konkurrensmässiga skäl) och Nikola Djurdjic (skada).