Rasmus Forsell klar för Degerfors IF

Degerfors IF och målvakten Rasmus Forsell är överens om ett treårsavtal. Den 21-årige målvakten kommer senast från Karlslunds IF, som han tillhört sedan han började spela fotboll.

Redan som 17-åring skrev Forsell sitt första seniorkontrakt när han tog klivet upp i Karlslunds A-lag som då låg i Division 1. Som 18-åring gjorde han hela 21 matcher från start året därpå och har varit gjuten i startelvan sedan dess. Inför 2023 åkte Forsell på en skada som höll honom borta från spel.

Det är inget oprövat kort som kommer till Degerfors. Forsell fanns faktiskt på plats i Degerfors redan i början av januari för att provträna med laget och visade då prov på mycket fint målvaktsspel. Degerfors IF och Forsell är nu överens om ett kontrakt som sträcker sig till den 31 december 2026 och från och med idag är han på plats på Stora Valla.

En kort pratstund med Rasmus Forsell hör du här:

Välkommen till Bruket, Rasmus Forsell!