Omar Faraj lämnar Degerfors IF efter säsongen

Omar Faraj lämnar Degerfors IF efter säsongen och ansluter till AIK. Omar Faraj är sedan mitten av juli inlånad från spanska Levante och har hittills gjort 14 matcher i den rödvita tröjan. Han kommer att vara uttagbar även de två kommande matcherna mot IFK Värnamo och Malmö FF samt i ett eventuellt kval.

– Min tid i Degerfors har varit otroligt utvecklande för mig och den är inte riktigt över än. Jag hoppas att jag får njuta av den sista tiden jag är kvar i föreningen. Alla spelare, ledare, supportrar och människorna runtomkring föreningen har hjälpt mig att utvecklas till den spelare jag är idag. Jag ska göra allt jag kan för att Degerfors IF ska hålla sig kvar i Allsvenskan, säger Omar Faraj.

– Vi är tacksamma för att Omar valde oss i somras och han har stått för betydande insatser både på och utanför planen. Vi hade naturligtvis föredragit att spela klart säsongen innan han presenterades som AIK-spelare, men eftersom han inte tillhör oss så är det en fråga för AIK och Levante. Omar kommer att göra allt för att bidra till att Degerfors IF spelar allsvensk fotboll under 2023. Vi har återigen visat att Degerfors IF är en mycket bra miljö för unga spelare att utvecklas i, säger sportchef Patrik Werner.

En längre intervju med Omar publiceras efter säsongen.

Degerfors IF önskar Omar Faraj lycka till i AIK och tackar för hans insatser på och vid sidan av planen.