Omar Faraj klar för Degerfors IF

Den talangfulle anfallaren Omar Faraj är klar för Degerfors IF på lån från spanska UD Levante. Avtalet sträcker sig över resten av den allsvenska säsongen 2022.

Omar Faraj är fostrad i Brommapojkarna och lyftes redan som 17-åring upp i föreningens A-lag. Sedan sommaren 2021 har han tillhört den spanska klubben UD Levante, som spelade i La Liga under säsongen 21/22. Han debuterade i A-laget den 20 maj när han hoppade in i segermatchen mot Rayo Vallecano. Nu ser han fram emot att kliva ut på Stora Vallas gräs.

– Det känns otroligt. Det känns som att det är väldigt familjärt här och det känns skönt att ha skrivit på ett halvår för Degerfors IF. Just nu känner jag att det ska bli en otrolig resa, sedan tar vi det därifrån, säger Omar Faraj.

– Mina styrkor som fotbollsspelare är att jag är ganska stark och bra på att utmana. Jag är bra felvänd och bra på att göra mål.

Omar Faraj är på plats i Degerfors och deltar i dagens träningspass med laget. Han är tillgänglig för spel redan på lördag när laget möter Mjällby på bortaplan i Sölvesborg.

– Allt fokus är på fotbollen och det ska bli roligt att få köra igång med laget. Vi ska hålla oss kvar i Allsvenskan och jag hoppas kunna bidra med så många mål som möjligt. Mitt personliga mål är att göra minst tio, säger Omar Faraj.

Patrik Werner, sportchef

– Omar är en ung, duktig anfallare som förhoppningsvis kan bidra till att vi ökar målproduktionen i laget. Det är en stark spelare med många fina kvalitéer och jag tror att hans spelstil kommer att passa bra i vårt sätt att spela fotboll.

Välkommen till Bruket, Omar Faraj!