Nytt kontrakt för Filip Järlesand – klar för två år till

Den talangfulle målvakten Filip Järlesand, som tillhört A-laget sedan början av 2022, har skrivit på ett nytt kontrakt med Degerfors IF. Det nya kontraktet sträcker sig över 2024.

Mariestadssonen Filip Järlesand kom till Degerfors IF:s akademi 2020 från IFK Mariestad. Han flyttades upp i A-laget inför säsongen 2022 och har under året fått sitta på bänken i några allsvenska matcher. Han har parallellt med A-lagsträningarna spelat matcher med P19-laget och varit utlånad till Strömtorps IK, för att skaffa sig erfarenhet av seniormatcher. Nu är 18-åringen klar för ytterligare två år i den rödvita tröjan.

– Det känns bra och kul att ha skrivit på för Degerfors IF då jag trivs riktigt bra i föreningen. Det är en bra miljö där jag känner att jag utvecklas både på och utanför planen, säger Filip Järlesand.

– Mina förväntningar och mål för 2023 och framåt är att utvecklas mer som både person och spelare. På längre sikt är målet att jag ska samla på mig mer erfarenhet och få speltid i A-laget.