Nicklas Maripuu lämnar för BP

Nicklas Maripuu kom till Degerfors IF inför säsongen 2021 efter ett lyckat år med Akropolis. Maripuu har på senare tid uppmärksammats för sin psykiska ohälsa, som gjort att han haft ett uppehåll från fotbollen. Nu flyttar han hem till Stockholm för spel i BP.

– Jag har valt att fortsätta min karriär i BP och jag ser fram emot att få komma ut på fotbollsplanen igen. Det blir den bästa helhetslösningen för mig, både som fotbollsspelare och människa.

– Jag vill uttrycka min allra största tacksamhet gentemot Degerfors IF. Jag har blivit så fint behandlad av alla i och runtom klubben. Jag vill särskilt tacka Werner, Holmberg och Solberg, de har varit ett otroligt stöd. Många supportrar har hört av sig och jag känner att jag har fått stöd från hela orten. Jag har verkligen fått en ny favoritklubb i Sverige och även om det inte blir någon fortsättning som spelare, så hoppas och tror jag att våra vägar möts i framtiden på ett eller annat sätt, säger Maripuu.

Degerfors IF önskar Nicklas ett stort lycka till och tackar för hans insatser både på och utanför planen.