McDonald’s blir en av föreningens huvudpartners

Den ikoniska snabbmatskedjan McDonald’s inleder ett samarbete med Degerfors IF och blir en av föreningens huvudpartners. Det gula M:et kommer bland annat synas på herrlagets matchtröjor i allsvenskan 2021.

– Det är en stor glädje för Värmland att äntligen ha ett allsvenskt fotbollslag igen. För mig känns det självklart att stötta denna framgångssaga och önska laget stort lycka till under kommande säsong, säger Patrik Hjelte, största franchisetagaren för McDonald’s-restauranger i Sverige.

Hjelte är själv en stor DIF-supporter.

– Jag har varit på många matcher i Degerfors i min ungdom, och minns när hela Värmland vallfärdade till Stora Valla när det var allsvensk fotboll för drygt tjugo år sedan. En upplevelse jag aldrig glömmer är när vi mötte Parma 1993, det var riktigt häftigt!

Rödvitts försäljningschef Leif Olsson ser fram emot samarbetet:

– McDonald’s är ett enormt företag och det känns spännande att vi nått ett partneravtal. Jag tror starkt på det här samarbetet. Jättekul att en global spelare vill vara med på vår resa.

På bildens syns Patrik Hjelte, Leif Olsson samt Maria Lindqvist (personal- och marknadschef McDonald’s Värmland, Skåne, Strömstad och Växjö).