Matchen mot Häcken flyttas till Behrn Arena

De kalla nätterna gör att Degerfors IF:s efterlängtade hemmapremiär mot BK Häcken flyttas till Behrn Arena. Gräset kommer, av allt att döma, kunna ligga på plats till den 9 april, men behöver få fäste. Om matchen spelas på Stora Valla finns en överhängande risk att gräsmattan blir obrukbar resten av säsongen.

Degerfors IF:s styrelse fattade därför igår beslutet att flytta matchen. Ett tråkigt beslut att fatta naturligtvis, men detta görs för att säkerställa ett bra arrangemang och inte riskera den stora investering kommunen har gjort i en ny gräsmatta. Degerfors IF planerar nu för en hemmapremiär på Stora Valla den 21 april mot Hammarby.

Alla biljetter som köps eller köpts till matchen är giltiga även på Berhn Arena. Gäller även årskort.