Luleå borta väntar Degerfors när Svenska Cupen inleds i februari

Under gårdagen släpptes tid och datum för Svenska Cupens gruppspel. Degerfors huserar som bekant i Grupp 6 tillsammans med IFK Luleå, Skövde AIK och Malmö FF.

Det blir den längsta resan på länge för Rö’vitt i premiären, då avståndet mellan Stora Valla och Arcushallen i Luleå är strax över 100 mil. IFK Luleå huserar till vardags i Division 2 Norrland och i år placerade man sig på en tredjeplats i tabellen.

Skövde AIK gjorde som nykomlingar i Superettan en mycket fin säsong och överraskade nog många när man knep en femteplats. I Degerfors IF finns tre spelare med ett förflutet i klubben, Gustav Granath, Rasmus Örqvist och Jeff Gal.

Sist ut är Malmö FF som Degerfors ställs mot på bortaplan i gruppspelets sista omgång. Den matchen spelas på Malmö idrottsplats. Malmö kliver in i turneringen som regerande cupmästare.

Spelschemat

IFK Luleå – Degerfors IF
Söndag 19 februari 13:00
Arcushallen

Degerfors IF – Skövde AIK
Måndag 27 februari 18:30
Stora Valla

Malmö FF – Degerfors IF
Söndag 5 mars 13:00
Malmö IP

Svenska Fotbollsförbundets webbplats kan du läsa mer om Svenska Cupen.