Luc Kassi är klar för Degerfors IF

Degerfors IF värvar den ivorianska mittfältaren Luc Kassi. Kassi och föreningen är överens om ett avtal som sträcker sig till den 31 december 2025.

29-årige Luc Kassi spelade senast i KÍ Klaksvik, som skördade framgångar under 2023 när man som första lag från Färöarna tog sig till Europa-gruppspel, efter att ha slagit ut lag som ungerska Ferencvaros och BK Häcken.

Innan Kassi hamnade på Färöarna tillhörde han norska Stabaek i elva år där han gjorde 206 matcher och 45 mål. Nu tillhör Luc Kassi Degerfors IF och avtalet är skrivet på två år. Han har under torsdagsmorgonen bekantat sig med föreningen och laget och gör sin första träning vid 11-tiden.

– Det känns jättebra och jag är glad över att vara här. Jag ser fram emot att få vara en del av laget. Jag har bara varit här en liten stund men har fått ett bra intryck av föreningen, säger Luc Kassi.

– Som spelare är jag framför allt teknisk och bra med bollen. Jag har en vinnarmentalitet, jobbar väldigt hårt och gör en del mål. Jag föredrar att spela centralt på mittfältet men kan spela på flera positioner, vart jag spelar bestämmer William (Lundin). Det viktigaste för mig är att finnas där för mina lagkamrater och bidra till att vi vinner matcher.

– Jag ska inte ljuga, jag hade inte så bra koll på Degerfors innan det blev klart att jag skulle hit. Jag har förstått att det finns en hel del historia här, så det ska bli kul att få bekanta sig med föreningen. Mitt mål är att vinna matcher och bidra till att vi går upp i Allsvenskan igen, avslutar Kassi.

Välkommen till Bruket, Luc Kassi!