Ladda upp i Kanadaskogen och fira Valborg på Stora Valla

På söndag tar vi emot Djurgårdens IF i den femte omgången av Allsvenskan och vi går mot ett utsålt Stora Valla. Varmt välkommen på en rejäl folkfest!

Degerfors har hittills skrapat ihop tre poäng på fyra matcher, medan Djurgården står på sju poäng. Det är ett revanschsuget ”Rö’vitt” som ställs mot ett Djurgården som senast besegrade IFK Göteborg med 1-0 hemma på Tele2 Arena.

De två senaste gångerna Djurgården gästat Stora Valla så har man fått åka hem till Stockholm utan att göra varken mål eller ta poäng. Vi hoppas naturligtvis att trenden håller i sig och att Degerfors inkasserar sin andra seger för säsongen.

Ladda upp i Kanadaskogen

Bosna bjuder in till fest innan matchen! Från klockan 13:00 är du varmt välkommen till Kanadaskogen för att ladda upp. Förutom trevligt umgänge, så finns det även gott om god mat och dryck.

Uppsnack med sportcheferna

Hör Patrik Werner och Bosse Andersson snacka upp matchen. Herrarna är på plats ca 16:30 i Kanadaskogen för att ge dig allt du behöver veta inför kvällens drabbning.

Mat från Julins Backyard Barbecue

Ladda upp med någonting RIKTIGT gott inför matchen. På plats i Kanadaskogen är inga mindre är Julins Backyard BBQ som serverar autentisk Texas barbecue i världsklass. Menyn hittar du här.

Livemusik på Stora Valla

Klockan 16:00 öppnar entréerna till Stora Valla. Du som hellre vill ladda upp inne på arenan är hjärtligt välkommen till Vallabaren, där det som vanligt finns mat, dryck och livemusik.

Lava är naturligtvis på plats

Vår eminenta maskot Lava kommer naturligtvis att infinna sig på Stora Valla på söndag för att hänga med de yngsta supportrarna och heja fram Degerfors till tre poäng.