Kevin Holmén klar för Degerfors IF

Degerfors IF lånar in den 22-årige mittfältaren Kevin Holmén från IF Elfsborg. Lånet sträcker sig över hela 2024 och innehåller även en köpoption.

Kevin inledde sin fotbollskarriär i västgötska Annelunds IF. När han var 14 år gick flyttlasset till Borås och Elfsborg där han så småningom hamnade i föreningens akademilag.

Sedan säsongen 2021 har Kevin Holmén tillhört Elfsborgs A-lag. Hösten 2022 spenderade han på lån i Skövde AIK, där han i allra högsta grad bidrog till klubbens fina femteplacering i Superettan.

Våren 2023 gjorde Kevin bland annat ett inhopp när Elfsborg mötte Degerfors IF på Stora Valla. Efterföljande höst innebar även den utlåning och den här gången till Örgryte. I Göteborgsklubben stod han för en uppsjö med fina insatser och inte minst i den sista matchen, där han stod för mål och assist i 2-1-segern borta mot Landskrona. De tre poängen nere i Skåne innebar att laget klättrade från nedflyttningsplats upp på kvalplats och sedermera höll sig kvar i Superettan.

Nu är Kevin Holmén på plats i Degerfors och gör sin första träning redan idag. I spelaren nedan kan du höra några kommentarer från Kevin som landade på Bruket under gårdagskvällen.

Välkommen till Bruket, Kevin Holmén!