Jeff Gal lämnar Degerfors IF

Målvakten Jeff Gal lämnar Degerfors IF då hans kontrakt löpt ut nu vid årsskiftet. Den 29-årige amerikanen gjorde 23 matcher i Allsvenskan och Superettan för Degerfors IF.

Jeff stod för en fin höstsäsong i årets upplaga av Allsvenskan då han i allra högsta grad bidrog till att Degerfors IF kunde gå elva matcher utan förlust. Totalt blev det 23 matcher för Jeff i Superettan och Allsvenskan och under dessa höll han nollan åtta gånger och räddade flera straffar. Mest minnesvärd är kanske straffräddningen hemma på Stora Valla i den 88:e minuten mot Trelleborg 2020. Räddningen gjorde att Degerfors kunde vinna matchen med 1-0 och ta ett stort steg mot Allsvenskan.

Jeff kom till Degerfors sommaren 2019 från Skövde AIK och nu lämnar han föreningen.

– Jag är tacksam för dessa 3,5 år i föreningen och för möjligheten att kunna representera laget. Tack till alla som jobbar ideellt runt föreningen, anställda i föreningen, ledare, lagkamrater (särskilt COD-gruppen) och i synnerhet Bengan och Stisse, som gjort dessa år minnesvärda. Jag önskar Degerfors IF all lycka till i framtiden.

Degerfors tackar Jeff för hans insatser i föreningen och önskar honom ett stort lycka till.