Inför Ljungskile: ”Ska göra allt för att ta med tre poäng hem till Bruket”

Idag ställs Degerfors IF mot toppkonkurrenten Ljungskile på Skarsjövallen. En på förhand svår uppgift för ”Degen” då Ljungskile visat sig vara ett av seriens allra starkaste lag.

Degerfors kommer till kvällens drabbning med ett 0-0-resultat hemma mot Hertzöga i ryggen. En jämn tillställning där Degerfors ändå var närmst att dra det längsta strået. Matchen stod länge och vägde fram och tillbaka men Degerfors pressade på för ett mål i slutskedet av matchen.

Ljungskile å sin sida vann sin senaste match med 3-0 mot IFK Hallsberg. Laget ligger på tredjeplats i tabellen efter fem segrar och fyra oavgjorda. Laget har ännu inte förlorat i årets upplaga av Division 1 Norra Götaland, en svit som tränare Patrik Werner hoppas kunna bryta.

Oavgjort och mållöst hemma mot Hertzöga senast, vad har du för tankar om den matchen?

– Vi gör en ganska bra match och bjuder stundtals på fint spel. Vi är fortsatt stabila bakåt och jag tycker Anna Zander gör en riktigt bra insats i målet. Vi misslyckades att ta vara på våra chanser och ska vi ligga i toppen måste vi göra mål när lägena uppstår. Allt som allt tycker jag ändå att vi gör en ganska bra match, säger Patrik Werner.

15 inspelade poäng hittills, är du nöjd med poängskörden?

– Nöjd är man ju aldrig, men med tanke på att vi är nykomlingar så tycker jag att det är godkänt. Vi är med där uppe i toppen av tabellen och det ska vi vara hela säsongen.

Vad har du för tankar inför matchen mot Ljungskile?

– Ett bra lag som ännu inte har förlorat. Det blir en bra värdemätare för oss och vi ska göra allt för att ta med tre poäng hem till Bruket. Spelar vi vårt spel och tar vara på våra chanser så vinner vi, det är jag övertygad om, avslutar Patrik Werner.

Truppen

Tillgängliga spelare: Anna Zander, Moa Ivansson, Sofie Petri, Ida Mattsson, Emma Tryggvesson, Kathlene Fernström, Sarah Bergman, Rosie Orr, Elin Lindbäck, Rebecca Stålhammar, Emilia Dahlström, Maja Edlund, Jessica Karlsson, Erica Ericsson, Jessica Axelsson och Tyra Eriksson.

Praktisk information

Matchen spelas på Skarsjövallen och börjar kl. 17:00. Biljetter kan köpas på plats eller på Ljungskiles webbplats.

Tack till våra årskortsinnehavare!

Conny Svensson, Nicklas Neuman, Håkan Lennartsson, Patrik Werner, Nicklas Eriksson, Mayvor Åsbom, Anette Blom, Henrik Strömlund, Charlotte Silverhjelm, Hugo Forsberg, Mats Brohagen, Gudrun Nilsson, Herman Carlsson, Inga Maj Sundqvist, Ulf Werner, Anna Sundqvist, Stig Ove Nilsson, Fredrik Rakar, Carolina Hamberg, Lars Weman, Bengt Arne Olsson, Liselott Wahlström, Dan Ackefur, Mattias Hermansson, Kristina Olsson, Kennet Karlsson, Börje Söderström, Liselotte Evaldsson, Håkan Lennartsson, Åke Persson, Tommy Kihl, Robert Johansson, Siv Mattsson, Liselotte Evaldsson, Per Mattsson, Olof Andersson, Henrik Lilja, Roger Werner, Johan Rosenqvist, Annelie Rosenqvist, Rikard Werner, Anders Larsson, Andreas Friman Zetterman, Johan Wargclou, Anneli Zander, Tomas Zander, Andreas Björk, Sigvard Bengtsson, Lina Gustafsson, Sofie Dahlin, Anette Karlsson, Sebastian Hammertoft, Johan Wase, Muris Beslagic, Jessica Axelsson, Michael Ivansson, Pierre Barsoma, Monica Karlsson, Carolina Nyberg-Höglander, Anders Bolinder, Ebba Henriksson, Lars Henriksson, Kerstin Henriksson, Maria Holgersson, Lars Bratt, Aulikki Tryggvesson, Kjell Tryggvesson, Per Damm, Annapia Skoda och Ralf Edström.

Vill du också bli årskortsinnehavare?
Swisha 400 kr till 123 395 18 11. Ange ”damlaget” i betalningen.