Inför länsderbyt mot Örebro

Det drar ihop sig till derby och generalrepetition inför starten av Allsvenskan 2022. Imorgon beger sig herrarna till Behrn Arena för att spela försäsongens allra sista match. I truppen finns både Joe Gyau och Dijan Vukojevic, som av försiktighetsskäl stod över matchen mot Jönköpings Södra senast.

Degerfors IF kommer till matchen med en 2-0-förlust mot Jönköpings Södra i bagaget. En match som innehöll få ljusglimtar och som laget helst vill lägga bakom sig. Dessbättre är träningsveckan som laget haft där man slipat på och justerat flera av de bitar som inte fungerade senast. Degerfors IF:s offensiva högerback Gustav Granath är laddad och ser fram emot att få beträda konstgräset imorgon.

– Vi har haft en bra vecka med tuffa träningar och bra spel. Vi har sett fram emot att spela matchen imorgon, så vi är laddade.

Vad har du för tankar inför matchen?

– Vi ska gå ut på planen, spela vårt spel och vinna matchen helt enkelt. Till skillnad från Jönköpings-matchen så ska vi styra spelet mer, skapa lägen och göra mål. Vi ska försöka hålla nollan bakåt.

Vad hoppas du och laget få ut av matchen imorgon?

– Jag skulle vilja se att både jag och laget är väldigt pigga och spelar mycket fotboll. Att vi håller bollen mycket och skapar många chanser. Jag hoppas att vi kan spela en rolig fotboll.

Snart dags för allsvensk premiär, hur taggad är du?

– Väldigt taggad. Man går runt och tänker på det hela tiden och man vill att dagarna ska gå så fort som möjligt, avslutar Gustav Granath.

Truppen

Tillgängliga spelare: Alfie Whiteman, Gustav Granath, Sean Sabetkar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Johan Bertilsson, Dijan Vukojevic, Christos Gravius, Daniel Krezic, Rasmus Örqvist, Anton Kralj, Abdelrahman Saidi, Adam Carlén, Adhavan Rajamohan, Jeff Gal och Nikola Djurdjic.

Ej tillgängliga spelare: Ronald Mukiibi, Erik Lindell, Jakob Andersson och Justin Salmon.

Praktisk information

Rödvita supportrar hänvisas till bortasektionen. 50 kronor i inträde gäller (gratis under 12 år). Insläpp från 14.00 Biljetter hittar du via den här länken. Du kan också köpa biljett på plats. Betalning sker med Swish.