Inför IK Sirius – Degerfors IF

Det har blivit dags för omgång 14 av Allsvenskan och Degerfors beger sig till Studenternas IP i Uppsala för att möta Sirius.

Degerfors IF åker till Uppsala med en spelmässigt fin insats hemma mot IFK Norrköping i ryggen. Prestationen mynnade dock endast ut i en poäng, efter att Justin Salmon kvitterat till 1-1 i slutminuterna. Salmon skadade sig allvarligt i samband med målet och är inte tillgänglig till morgondagens match. Degerfors har med den poängen totalt 8 poäng och ligger alltjämt kvar på 15:e-plats i tabellen. Vid vinst mot Sirius går laget om GIF Sundsvall och kliver upp på kvalplats. Tillbaka i truppen är mittfältsgeniet Christos Gravius och den löpstarke wingbacken Joe Gyau.

Sirius har även de svajat en aning i årets upplaga av Allsvenskan. Laget parkerar på en tiondeplats med 18 inspelade poäng hittills. Det har rört på sig ordentligt i Sirius trupp på senaste tiden. Hittills har de tappat Moustafa Zeidan till Malmö FF, Laorent Shabani till IFK Norrköping och August Ahlin, som valt att gå vidare till en civil karriär. In i truppen har Daniel Stensson, Óli Ómarsson och Jakob Voelkerling Persson kommit. Sirius kommer till morgondagens drabbning med ett 1-1-resultat borta mot Kalmar i ryggen.

Truppen

Truppen mot IK Sirius: Alfie Whiteman, Gustav Granath, Sean Sabetkar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Johan Bertilsson, Dijan Vukojevic Christos Gravius, Erik Lindell, Daniel Krezic, Rasmus Örqvist, Anton Kralj, Adam Carlén, Adhavan Rajamohan, Jeff Gal och Nikola Djurdjic.

Utanför truppen/ej tillgängliga spelare: Ronald Mukiibi, Elyas Bouzaiene och Justin Salmon.

Praktisk information

Matchen börjar kl. 15:00 och spelas på Studenternas idrottsplats i Uppsala.

Du som ska se matchen på plats hittar det mest nödvändiga på den här sidan.

Du som inte har möjlighet att vara på plats kan som vanligt se matchen live på Discovery+.
Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken går en del av kostnaden till Degerfors IF.