Hemmaklubben ger Degerfors en miljon kronor

Tack vare supportrarnas röster i Unibets Hemmaklubben, placerar sig Degerfors IF på en fantastisk femteplats. Femteplatsen genererar hela 1 000 000 kr till Degerfors IF:s ungdomsverksamhet.

Hemmaklubben fördelar 20 miljoner kr mellan klubbarna i Allsvenskan & Superettan varje år. Som supporter kan du rösta och påverka utfallet. Ju fler röster, desto mer pengar till din klubb.

Varje position i tabellen för Hemmaklubben har ett förutbestämt belopp. Ju högre placering desto mer pengar får klubben. Alla klubbar i Hemmaklubben kommer att bli tilldelade minst 200 000 kronor. Efter att fotbollssäsongen är färdigspelad räknas rösterna samman och pengarna delas ut. Det högsta beloppet en fotbollsklubb kan få är 2 miljoner kronor.

Läs mer om Unibets Hemmaklubben här.

Degerfors IF önskar rikta ett stort tack till alla supportrar som lagt sin röst på föreningen i 2022 års upplaga av Hemmaklubben.

+18 år, Regler och villkor gäller, stödlinjen.sespelpaus.se, Spela ansvarsfullt.