Har du säsongskort men kan inte gå på matchen? Upplåt din plats till någon annan!

Nu kan du, både som företag och privatperson med säsongskort, upplåta din plats till någon annan när du själv inte kan vara på Stora Valla. Följ guiden nedan för att se hur du gör.

Under säsongen har flera stolar stått tomma på huvudläktaren och vi får ofta frågan varför. Svaret är oftast enkelt. Platsen tillhör förmodligen en säsongskortsinnehavare som inte är på plats.

Följ de fem enkla stegen nedan för att tillfällig göra din plats tillgänglig för någon annan. Du väljer själv vilken eller vilka matcher du upplåter din plats till någon annan. Ditt säsongskort är fortfarande giltigt och du behåller naturligtvis din plats i de övriga matcherna.

Gå in på www.degerforsif.ebiljett.nu. Klicka på de tre strecken (menyn) längst upp i det vänstra hörnet.

Välj ”LOGGA IN” och logga in med dina uppgifter.

När du loggat in klickar du på menyn (de tre strecken längst upp till vänster) och väljer ”MITT KONTO”.

Här hittar du dina aktiva säsongsbiljetter. Klicka på ”AVAKTIVERA PLATS” för att komma till nästa steg.

Nu får du upp de fyra återstående hemmamatcherna i en lista. Klicka på ”AVAKTIVERA PLATS” för att göra din plats tillgänglig för någon annan. Om du avaktiverar din plats i till exempel matchen mot Djurgården, så kommer du fortfarande ha din plats kvar i de kvarvarande tre matcherna mot Sirius, Göteborg och Värnamo. Du lånar bara ut platsen för den matchen du väljer att avaktivera.

Färdigt! Stort tack till dig för att du hjälper till att fylla Stora Valla, även när du inte är på plats!