Friplats i division 3 för Degerfors IF 2

Värmlands fotbollsförbund har erbjudit Degerfors IF 2 en plats i division 3 Värmland sedan ett av lagen dragit sig ur serien. Ett erbjudande som Degerfors IF valt att tacka ja till.

– Vi är glada att ha fått platsen. Vi har en bred trupp och det är viktigt att kunna matcha hela truppen mot bästa möjliga motstånd. Det ger dessutom våra unga spelare möjlighet att få spela A-lagsmatcher i division 3, vilket är utvecklande för dem, säger Sarah Bergman, sportchef i damlaget.

Degerfors IF 2 kommer således att spela en division högre upp än det ursprungligen var tänkt under 2022. Det innebär ytterligare ett avancemang för damverksamheten som har fyra avancemang på tre år.

Mer information om division 3 Värmland hittar du på Svenska fotbollsförbundets webbplats.