Frågor och svar gällande publik – Degerfors IF vs GAIS, 7 november 2020

På lördag, klockan 17:30, spelar Degerfors herrar match mot GAIS i superettans 27:e omgång. För första gången i år kommer vi tillåtas ta in publik på arenan. 300 personer. Här nedanför hittar du svar på hur arrangemanget kommer gå till.

Är det 100 procent säkert att matchen kommer spelas inför publik?

Det uppriktiga svaret är nej. I de regioner där 300-gränsen dragits tillbaka har förändringarna genomförts med mycket kort varsel. Vår utgångspunkt är att få välkomna publiken tillbaka till Stora Valla på lördag, men vi ber samtidigt alla berörda supportrar att vara mycket uppmärksamma på nyhetsflödet på vår hemsida.

Vilka får komma in på matchen?

Du som har ett årskort giltigt för säsongen 2020.

Kan man köpa årskort nu?

Nej. Försäljningen av årskort är stoppad. Om du inte köpt ett årskort tidigare kommer du tyvärr inte kunna gå på matchen.

Var går jag in på arenan?

Huvudentrén på Stora Vallavägen.

Vilken tid behöver jag vara på plats för att bli insläppt?

Arenan öppnar 16:30. En timme innan matchstart. Kom gärna i god tid så att vi kan undvika köbildning.

Var ska jag sitta?

Du kommer få en biljett med platsanvisning när du kommer till entrén. Det är sedan mycket viktigt att du håller dig till den platsen. Observera att du inte kommer sitta på den plats som finns tryckt på ditt årskort. Orsaken till det är att vi måste kunna säkra att åskådarna håller avstånd enligt föreskrifterna.

Kommer kioskerna vara öppna på arenan?

Nej. För att minimera risken för smittspridning vid köbildning kommer kioskerna vara stängda. Kom inte hungrig.