Förlust i U21-matchen mot Norrköping

Ett Degerfors IF med hela elva juniorlagsspelare i truppen åkte på en 2-0-förlust i U21-matchen mot IFK Norrköping på Platinumcars Arena.

Norrköping var snäppet vassare än Degerfors i dagens match i U21-Allsvenskan och vann efter att ha gjort två mål inom loppet av en minut. Degerfors stod stundtals upp mycket bra och flera spelare fick spela många viktiga minuter på planen.

– En väldigt bra U21-match där tempot emellanåt var högt. Vi lyckades inte spela oss ur och skapa några riktigt heta målchanser utifrån vad vi ville. Emellanåt hittar vi lösningar för att spela oss fram i planen men blir lite uddlösa, säger tränaren för dagen Jesper Swedlund.

– Vi har en minut i matchen där det trillar in två bollar, vi behöver såklart göra det bättre i de sekvenserna men jag tycker ändå att vi repar oss hyfsat efter det och vi faller aldrig igenom.

Nästa match i U21-Allsvenskan för Degerfors IF är återigen mot IFK Norrköping och då hoppas Jesper Swedlund att speluppbyggnaden ska fungera bättre.

Matchfakta

Resultat: 2-0. 1-0 Eman Markovic (27 min), 2-0 Fritiof Hellichius (28 min)

Startelva: Alfie Whiteman, Alexander Hedén Lindskog, Sean Sabetkar, Oscar Wallin, Ludvig Steen, Carl Ljungberg, William Lönn, Rasmus Örqvist, Jamie Bichis, Justin Salmon & Adhavan Rajamohan.

Avbytare: Liam Svensson, Hannes Ek Koskela, Olle Fingal Dahl, De Pievre Ilunga, Danny Derbas & Filip Järlesand.

Varningar Degerfors IF: Rasmus Örqvist (59 min)
Varningar IFK Norrköping: Hugo Lewander (57 min)