Förändringar i herrtruppen – sju spelare lämnar

Året börjar lida mot sitt slut och arbetet pågår för fullt för att få truppen klar inför säsongen 2022. Inledningsvis står det klart att sju spelare lämnar truppen.

Degerfors IF höll sig kvar i Allsvenskan efter Johan Bertilssons sena mål i Östersund. Ett mål som var direkt avgörande för att undvika negativ kvalplats och riskera spel i Superettan 2022. Inför varje säsong gör Degerfors IF flera justeringar i truppen där spelare både lämnar och ansluter. Hittills står det klart att sju spelare lämnar föreningen.

De spelare som lämnar Degerfors IF är:

Tufve Östlund
Tufve har varit utlånad till IF Karlstad fotbollsutveckling i divison 2 och fått många nyttiga seniormatcher. För att Tufve ska utvecklas på bästa möjiga sätt behöver han spela A-lagsfotboll, därför har båda parter enats om att inte förlänga avtalet med Degerfors IF.

Sargon Abraham
Sargon anslöt inför säsongen har fått sparsamt med speltid. Både Sargon och Degerfors IF är överens om att bryta avtalet i förtid.

Ferhad Ayaz
Ferhad gjorde en stark vår men fick mindre speltid under hösten. Hans avtal löper ut vid årsskiftet och båda parter har enats om att inte förlänga.

Jonathan Tamimi
Jonathan kom in bra under året och stod för flera fina insatser på planen. Han har valt att utnyttja en klausul som ger honom rätt att bryta avtalet.

Axel Lindahl
Axel har under hösten varit i Degerfors IF på lån och återvänder nu till Bodø/Glimt.

Alfie Whiteman
Tottenham har valt att utnyttja en klausul i avtalet med Alfie som ger dem rätt att återkalla honom från och med årsskiftet. Alfie kommer alltså inte att ingå i truppen 2022.

Christoffer Wiktorsson
Det står sedan tidigare klart att trotjänaren och Degerforsprodukten Christoffer valt att lämna för att varva ner i de lägre divisionerna.

Degerfors IF vill tacka spelarna för deras insatser och önskar dem ett varmt lycka till.