Ferhad Ayaz stannar i DIF

Den offensive spelaren Ferhad Ayaz, 26, har skrivit på för ytterligare ett år. Ayaz, som inledde sin professionella karriär i Degerfors IF, kom tillbaka till klubben under fjolårssäsongen. 2020 gjorde han två mål på 25 seriematcher, varav han startade fyra.

– Ferhad har haft några år med en del skador och hade även i år några småproblem, men vi ser att han har en hög kapacitet. Därför vill vi ge honom ett år till i klubben. Vi tror också att matchbilden i allsvenskan kommer passa honom bättre än den i superettan. Han blir bra när han får stora ytor och han är väldigt snabb i sitt fotbollsspel. Med tanke på att han fått möta väldigt låga försvar under året kan allsvenskan gynna honom, säger sportchef Patrik Werner.