Erik Lindell klar för två år till

Den 26-årige yttern har skrivit på ett nytt kontrakt med Degerfors IF som sträcker sig över 2024. Erik har gjort sex säsonger och 158 tävlingsmatcher i den rödvita tröjan.

– Det känns bra och skönt att det är klart. Det är en bra helhet här för mig både på och vid sidan av planen. Jag har alltid trivts jättebra här, så i slutändan var det ett ganska enkelt val faktiskt.

Vad tror du om kommande säsongen?

– Jag tror och hoppas att vi kommer att klättra några placeringar i tabellen och förhoppningsvis säkra kontraktet några matcher tidigare än vi gjort de två senaste säsongerna.

Vad ser du fram emot mest de kommande åren?

– Allsvensk fotboll på Stora Valla. Fortsätta att etablera Degerfors i Allsvenskan. Många väldigt roliga matcher att se fram emot.

Du har varit här sedan 2017 och den som varit här längst. Märks det på något sätt? Har du någon speciell roll i laget?

– Bra fråga, det vet jag faktiskt inte. Vissa spelare som varit här länge får väl ta lite större ansvar för att Degerforskulturen som sitter här i väggarna ska leva vidare. Jag är väl kanske en av de spelarna som ska göra det. Degerfors är ett enkelt ställe att trivas, må bra och spela fotboll på. Det är en enkel grupp att komma in i, vi har väldigt roligt och det är en go känsla att komma ner till Valla för träning. Man tar en kaffe, snackar skit, tränar och gör sitt bästa varje dag.

Försäsongsschemat 2023, har du tittat något på det?

– Ja, jag har sett lite grann. Jag vet att vi inleder ganska tidigt borta mot Göteborg och sedan cupen med Luleå borta, Skövde hemma och sen Malmö borta. Så det blir något att bita i. Det gäller att slå Luleå och Skövde och sedan förhoppningsvis gruppfinal mot Malmö.

Sportchef Patrik Werner om Erik Lindell

– Erik är en mycket fin kille och jag är glad att han valt att skriva på ett nytt kontrakt med oss. Det är en stabil spelare som gör ett hårt jobb på planen och som varit betydelsefull för oss i flera år.