Efterlängtad trepoängare på ett regnigt Stora Valla

Tre mål gav tre poäng i den mycket viktiga matchen mot GIF Sundsvall. Bortsett från Diego Campos, som är Rö’vitts bäste målskytt i år, bjöds vi på mål av Gustaf Lagerbielke och Omar Faraj, som gjorde sina första mål i Degerfors IF. Matchen slutade 3-1 till Degerfors.

Höjdpunkter

Nyckelhändelser

5′ Joe Gyau med ett fint skott utifrån som Oscar Jonsson i Sundsvalls-målet gör en fin räddning på.

5′ Diego Campos är nära att peta in returen på Gyaus skott, som fångats upp av Rasmus Örqvist.

7′ Sundsvall tilldöms en straffspark som Pontus Engblom gör mål på. 0-1.

11′ Sundsvalls Joe Corona skjuter från dålig vinkel och Alfie Whiteman räddar ut till hörna.

16′ MÅL! Diego Campos sätter kvitteringen till 1-1 med ett mycket vackert avslut i det bortre krysset!

18′ Adam Carlén nära att nicka in 2-1 på frispark från Diego Campos.

30′ Faraj kommer upp högst på en hörna, men avslutet går utanför.

32′ Campos får bollen viad bortre stolpen och avslutar på sundsvallsmålvakten.

37′ Nick av Adam Carlén strax över ribban.

39′ Sundsvalls Corona med en lurig frispark som Alfie Whiteman petar över mål.

40′ Sebastian Ohlsson rensar undan en boll på mållinjen efter sundsvallshörna. Sundsvalls Rasmus Lindkvist skjuter utanför på returen.

41′ Sundsvalls Ludvig Nåvik skjuter ett farligt skott precis utanför.

45′ Diego Campos mycket nära att sätta bollen på frispark precis utanför straffområdet.

Andra halvlek

51′ Diego Campos med fint skott på mål, målvakten står dock rätt placerad och räddar.

54′ Rasmus Örqvist med en nick precis utanför.

55′ Diego Campos snackar sig till en varning.

57′ MÅL! Gustaf Lagerbielke nickar in sitt första mål för Degerfors efter en fin frispark av Diego Campos. 2-1.

59′ Rasmus Örqvist förhindrar ett sundsvallsanfall och blir varnad för tilltaget.

61′ Diego Campos med ett fint skott där sundsvallsmålvakten får sträcka på sig rejält för att rädda.

64′ Skott utanför mål av Sundsvalls Paya Pichkah.

65′ Adam Carlén varnas av oklar anledning.

71′ Degerfors genomför sitt första byte. Albin Mörfelt ersätts av Johan Bertilsson.

77′ Gustaf Lagerbielke får även han ett billigt gult kort.

78′ Skott på mål av Sundsvalls Pontus Silfwer.

79′ Johan Bertilsson är nära att placera in ett skott i det vänstra hörnet, men målvakten räddar. Omar Faraj skjuter returen över.

79′ MÅL! Omar Faraj revanscherar sig omgående när han smäller in ett fint inlägg från Sebastian Ohlsson. 3-1!

83′ Dubbelbyte i Degerfors. Omar Faraj och Diego Campos ersätts av Nikola Djurdjic och Dijan Vukojevic.

85′ Skott precis utanför av nyss inbytte Dijan Vukojevic.

89′ Dubbelbyte i Degerfors. Joe Gyau och Rasmus Örqvist ersätts av Elyas Bouzaiene och Erik Lindell.

90′ Nick på mål av Sundsvalls Alexander Larsson.

90′ Skott på mål av Dijan Vukojevic.

Tränarens kommentar

Hör Tobias Solberg kommentera matchen på presskonferensen efter matchen.

Laguppställning (3-4-3) Alfie Whiteman – Gustav Granath, Gustaf Lagerbielke, Sebastian Ohlsson – Rasmus Örqvist, Christos Gravius – Adam Carlén, Joe Gyau – Albin Mörfelt, Omar Faraj, Diego Campos.

Bänk: Jeff Gal, Sean Sabetkar, Johan Bertilsson, Dijan Vukojevic, Erik Lindell, Elyas Bouzaiene och Nikola Djurdjic.

Domare: Fredrik Klitte

Publik: 2 113