Edvardsen ber om ursäkt efter gårdagens uttalanden: ”Blev bara pannkaka”

Under måndagskvällen fick uttalanden från herrlagets anfallare Victor Edvardsen stor uppmärksamhet i media. Uttalandena gällde en flytt från Degerfors IF trots att Edvardsen står under kontrakt i ytterligare två år.

Edvardsen har under morgonen idag, tisdag, haft samtal med spelare och ledare i klubben och vill be om ursäkt för den uppkomna situationen.

– Först och främst vill jag be supportrarna om ursäkt för det som hände igår och hur det kom ut. Det kom ett bud från en allsvensk storklubb som fick mig att fundera på min framtid. Vissa saker blev bara pannkaka. Jag vill inte lämna Degerfors bara för att lämna. Nu kommer jag stanna här och göra samma sak som jag gjorde förra året – bära tröjan med stolthet, säger Victor Edvardsen.

Sportchef Patrik Werner:

– Vi hade ett möte med Victor under morgonen. Där gick vi igenom vad som hänt de senaste timmarna. Han är ångerfull, vilket är bra. För det sköttes väldigt dåligt igår. Alla vet att det här bara blev negativt för honom. Han har förmodligen bollat det här med någon och då fått dålig rådgivning.

– Vi har varit tydliga med att vi tycker det här var fel. Han har bett om ursäkt till spelartruppen och till ledarna och har nu gjort ett uttalande till supportrarna. Klubben som la budet på honom har dragit sig ur förhandlingarna och Victor kommer därmed att stanna hos oss. Nu handlar det om att bygga upp förtroendet igen. Saker och ting får inte ligga på en sådan nivå som det gjorde igår. Nu lägger vi det här bakom oss och kommer att stötta honom så mycket vi kan.

– Han är frispråkig och ibland blir det fel för honom. I det här fallet blev det väldigt fel. Hursomhelst, jag gillar lilla Edvardsen även om munnen blir stor ibland. Det är en trevlig kille som vi kommer ha nytta av på fotbollsplanen.