Duo klar för Degerfors IF – Välkomna till Bruket, Ellen Hultgren och Izabell Johansson

Degerfors IF har gjort klart med duon Ellen Hultgren och Izabell Johansson inför slutspurten av Division 1 Norra Götaland. Båda spelarna kommer senast från RIK Karlskoga som huserar i Elitettan.

Ellen och Izabell ansluter direkt till Degerfors IF och gjorde under gårdagen sin första träning med laget. Helt obekanta för Degerfors IF är spelarna inte, Izabell Johansson spelade i föreningen i många år som ung.

– Jag spelade i Degerfors IF tills att jag var 14-15 någonting och gick därefter till RIK Karlskoga. Tog mig via deras F17-lag till A-laget där jag varit de två-tre senaste åren, säger Izabell Johansson.

– Jag spelar helst wingback, men har tidigare spelat forward. Mina styrkor som fotbollsspelare är mitt tillslag, min styrka och min spelförståelse.

Ellen Hultgren har varit i RIK Karlskoga sedan barnsben och får för första gången i livet Stora Valla som hemmaplan. Ellen har under året gjort flera mål för RIK och hoppas kunna bidra med poäng även i Degerfors.

– Jag är en målfarlig spelare med ett bra tillslag och spelförståelse. Jag gör mig bäst som forward när jag möter boll och springer i djupled, men kan även spela 10:a, säger Hultgren.

Vilka förväntningar har ni på er tid i Degerfors IF?

– Mycket glädje och energi. Målet är att bidra till att Degerfors IF spelar i division 1 även 2023, säger Hultgren.

– Att utvecklas som spelare och bidra till att Degerfors IF spelar i division 1 även 2023 är mina främsta mål. Jag hoppas även kunna hitta tillbaka till fotbollsglädjen i det här gänget, avslutar Johansson.

Välkomna till Bruket, Ellen och Izabell!