Dijan Vukojevic klar för Degerfors IF

Norrbys skyttekung Dijan Vukojevic har skrivit på ett treårsavtal med Degerfors IF. Den målfarlige 26-åringen gjorde under fjolåret 15 mål och fyra assist för Norrby som föll på målsnöret och missade det allsvenska kvalet på målskillnad. Dijan Vukojevic är fostrad i Råslätts SK och har utöver Norrby representerat Jönköpings Södra IF, Husqvarna och Spartak Trnava i den slovenska högstaligan. Han beskriver sig själv som en mångsidig spelare som alltid ger allt för laget.

– Jag tror alltid på mig själv, jag kommer alltid att ge allt för att bidra med mål och assist. Jag försöker se mig själv som en väldigt komplett spelare. Jag kan göra det tekniska, jag är snabb, jag är stark och är ganska allsidig, säger Dijan Vukojevic.

Sportchef Patrik Werner är mycket nöjd med värvningen av Dijan Vukojevic och säger att en viktig pusselbit nu fallit på plats.

– Vi är naturligtvis mycket glada över att ha kunnat knyta till oss Dijan Vukojevic. Vi vet vad han går för och han är en spelare med mycket kvalitet. Att han dessutom kan spela på flera positioner är ett plus, säger Patrik Werner.

Arbetet med att utforma truppen inför den allsvenska säsongen 2022 pågår för fullt och Dijan Vukojevic blir Degerfors IF:s fjärde nyförvärv. Dijan Vukojevic är tillhör formellt Degerfors IF från och med den 23 januari, men ansluter till truppen torsdag den 27 januari. Han ser fram emot att få träffa supportrarna och träffa laget.

– Det ska bli jävligt kul att starta igång säsongen, avslutar Dijan Vukojevic.