Delad poäng trots numerärt överläge för Degerfors

Det blev en minst sagt händelserik tillställning inför 4805 åskådare på Stora Valla igår, när Degerfors och Hammarby gjorde upp om poängen. Strax innan matchen drog igång tackades och hyllades Sean Sabetkar för sina insatser i Degerfors IF.

Hammarby inledde målskyttet i den 42:a minuten genom 19-årige Markus Karlsson, som satte bollen i bortre krysset efter slarv i Degerfors-försvaret. Två minuter senare åker Hammarby på ett rött kort efter att Nathaniel Adjei dragit i Diego Campos som hade friläge.

Degerfors kvitterade genom Dijan Vukojevic i minut 59 efter ett fint förarbete av Campos. Sex minuter senare slår Joe Gyau ett inlägg som når Elyas Bouzaienes panna och därefter Rasmus Örqvist fötter. 2-1 till Bruket och ordningen återställd. Men säg den glädjen som varar, för i minut 71 kvitterar Hammarby genom Montader Madjed vars skott går via Karim Mammars ben och i en båge över Jonas Olsson i Degerfors-målet. I slutsekunderna får Degerfors möjlighet att avgöra när Fortune Bassey får ett drömläge, men bollen går högt över. När domare Kaspar Sjöberg sätter pipan i munnen och deklarerar att matchen är över, står det 2-2 på resultattavlan.

Sammandrag från matchen

Presskonferens

Se presskonferensen med Andreas Holmberg och Martí Cifuentes i spelaren nedan.

Matchfakta

Mål: 0-1 Markus Karlsson (42′), 1-1 Dijan Vukojevic (59′), 2-1 Rasmus Örqvist (65′), 2-2 Montader Madjed (71′).

Varningar Degerfors IF: Rasmus Örqvist (67′)

Varningar Hammarby IF: Loret Sadiku (12′), Fredrik Hammar (52′).

Utvisning Hammarby IF: Nathaniel Adjei (45′)

Startelva: Olsson – Mammar (ut 73′), Korac, Granath – Bouzaiene, Örqvist (ut 90′), Ohlsson, Gravius, Gyau – Vukojevic, Campos (ut 87′).

Ersättare: Rossbach, Wallin, Lindgren, Lindell, Bassey (in 87′), Mörfelt, Gwargis (in 73′), Salmon (in 90′), Pavlovic.

Domare: Kaspar Sjöberg

Publik: 4 805.