Degerfors och Sirius delade på poängen i mållös tillställning

Trots storpublik på årets upplaga av Gratismatchen bjöds publiken på Stora Valla inte på några mål. Spelet som Degerfors visade upp förra helgen mot Djurgården fanns inte där och laget hade svårt att skapa chanser på ett välorganiserat Sirius. Det oavgjorda resultatet gör att Degerfors nu är uppe i sex raka matcher utan förlust.

Höjdpunkter

Nyckelhändelser

2′ Sirius Yukiya Sugita får läge från nära håll men Jeff Gal räddar. Christian Kouakou avslutar på returen och Gal räddar även den.

20′ Sirius Jamie Roche nickar i ribban. Filip Rogic nickar på returen men Jeff gal tar bollen.

27′ Joe Gyau viker in och drar till men skottet går över.

35′ Sean Sabetkar tilldelas ett gult kort när han fäller Kouakou. Skott utanför mål av Jamie Roche på efterföljande frispark.

Andra halvlek

48′ Sirius Daniel Stensson skjuter bollen i ribban.

50′ Skott utanför av Omar Faraj.

52′ Gustav Granath tilldelas en varning efter en tackling på Tashreeq Mathews.

56′ Sirius Yukiya Sugita kommer helt fri mot Jeff Gal men avslutet går precis utanför stolpen.

58′ Skott utanför av Joe Gyau.

64′ Elyas Bouzaiene fäller Sirius Tashreeq Mathews och tilldelas en varning.

64′ Rasmus Örqvist tilldelas en varning efter en ryggtackling på Sirius-spelare.

68′ Degerfors genomför sitt första byte. Ut går Nikola Djurdjic och in kommer Diego Campos.

72′ Skott utanför mål av Adam Hellborg, IK Sirius

77′ Nytt byte i Degerfors. Adam Carlén kliver av och ersätts av Justin Salmon.

84′ Nick på mål av Elyas Bouzaiene.

88′ Skott utanför mål av Christos Gravius.

89′ Degerfors gör sitt tredje byte. Ut går Rasmus Örqvist och in kommer Johan Bertilsson.

90′ Johan Bertilsson får matchens sista läge när han nickar på mål.

Tränarens kommentar

Se presskonferensen med Andreas Holmberg och Daniel Bäckström nedan.

Laguppställning (3-4-3) Jeffrey Gal – Gustav Granath, Gustaf Lagerbielke, Sean Sabetkar – Elyas Bouzaiene, Adam Carlén, Christos Gravius, Joe Gyau – Rasmus Örqvist, Omar Faraj, Nikola Djurdjic

Bänk: Alfie Whiteman, Diego Campos, Johan Bertilsson, Dijan Vukojevic, Erik Lindell, Anton Kralj och Justin Salmon.

Domare: Joakim Östling

Publik: 5 197