Degerfors IF lånar Alper Demirol

Degerfors IF är överens med Hammarby IF om ett lån av den centrala mittfältaren Alper Demirol. Lånet sträcker sig till sista juni och 21-årige Demirol gör sin första träning med laget redan idag.

Alper Demirols moderklubb är Hammarby IF och det är dem han tillhört i så gott som hela karriären. I augusti 2022 debuterade han, då 19 år gammal, i Allsvenskan när han hoppade in i mötet med BK Häcken. Bara månaden senare skrev han på ett A-lagskontrakt med ”Bajen”.

Trots sin ringa ålder har Demirol hunnit med att göra 38 officiella framträdanden i Hammarby. Det innefattar spel i Svenska cupen, Allsvenskan och kval till Europa Conference League.

Degerfors IF lånar in Alper Demirol under ett halvår för att stärka upp mittfältet i Rö’vitt.

Välkommen till Bruket, Alper Demirol!