Degerfors cupkvalar mot Huddinge på bortaplan

Imorgon åker Degerfors IF till Huddinge för att spela en direkt avgörande kvalmatch till Svenska cupen 2023. Matchen spelas på Källbrinks idrottsplats i Huddinge med avspark kl. 18:00. Huddinge spelar till vardags i Division 2 Södra Svealand och ligger för närvarande på en 8:e plats.

Ett gruppspel i Svenska cupen står alltså på spel imorgon när de båda lagen kliver ut på Källbrinks idrottsplats. Till matchen mönstrar Degerfors en trupp bestående av endast A-lagsspelare:

Startelva: Jeff Gal – Erik Lindell, Sean Sabetkar, Oscar Wallin – Elyas Bouzaiene, Adam Carlén, Adhavan Rajamohan, Daniel Krezic – Dijan Vukojevic, Nikola Djurdjic, Johan Bertilsson.

Avbytare: Filip Järlesand, Gustav Granath, Joe Gyau, Christos Gravius, Gustaf Lagerbielke, Rasmus Örqvist och Albin Mörfelt.

Biljetter

All nödvändig information rörande biljetter hittar du på Huddinge IF:s webbplats. Biljetter till matchen kostar 100 kr och kan köpas på plats på arenan. Betalning sker med Swish. Entrén öppnar en timme innan avspark.

Streama matchen

Du som inte har möjlighet att vara på plats kan se matchen live på Cmore.
Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken, så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hitta till arenan

Adressen till Källbrinks idrottsplats är: G:a Stockholmsvägen 91, 141 32 Huddinge. Klicka här för vägbeskrivning.

På arenan finns det möjlighet att både stå och sitta. På arenan finns mat och enklare förtäring så som kaffe och fika. Toaletter inklusive handikapptoalett finns bakom huvudläktaren. Parkering finns i anslutning till arenan.