Daniel Sjöberg är ny tränare i Degerfors IF P19

Degerfors IF har rekryterat Daniel Sjöberg som ny tränare för P19-laget och instruktör på fotbollsgymnasiet. Daniel kommer senast från IK Sirius, där han varit tränare i klubbens akademi.

Degerfors IF har gjort klart med Daniel Sjöberg som blir ny tränare för Degerfors IF P19 och fotbollsinstruktör på den nationella idrottsutbildningen vid Degerforsgymnasiet. 39-årige Daniel har gedigen erfarenhet som tränare med hela tolv säsonger bakom sig i både junior- och seniorfotboll.

– Jag började på ungdomssidan i Tierps IF där jag tränade ett lag i två säsonger. Därefter gjordes mitt lag, som var det äldsta juniorlaget, om till ett seniorlag eftersom det inte fanns något sådant. Fyra år blev det sedan i Tierps seniorverksamhet innan jag gick vidare till Strömsberg som jag tränade i division 2 och 3. Nu senast kommer jag från IK Sirius akademi, där jag tränat deras P16-lag, säger Daniel.

– Jag som kommer utifrån har hört talats som Degerfors som historisk fotbollsmark, så det är väldigt spännande att komma till en miljö som andas fotboll. Jag ser fram emot att få börja arbeta i Degerfors IF:s akademi och som instruktör på NIU.

Välkommen till Degerfors IF, Daniel Sjöberg!