Daniel Janevski klar för norsk klubb

I natt är det stängningsdags för övergångsfönstren i våra nordiska grannländer. I samband med det har Degerfors IF kommit överens med norska Eliteserien-laget Mjøndalen IF om en försäljning av Daniel Janevski. Den 28-årige försvararen lämnar Rödvitt omedelbart för att ansluta till sin nya klubb. Mjøndalen ligger efter 17 omgångar på negativ kvalplats.

Totalt gjorde Janevski 49 seriematcher på två och ett halvt år i Degerfors IF.

– Vi vill tacka Daniel Janevski för hans tid i Degerfors. Mjøndalens intresse kom väldigt sent, men eftersom vi har en något för stor trupp valde vi att tillmötesgå såväl den norska klubben som Janevski själv. Han är en kanonkille som gjort mycket nytta under åren hos oss. Jag önskar honom all lycka i framtiden, säger Degerfors sportchef Patrik Werner.