Årets första seger mot AFC Eskilstuna

Årets första seger för Degerfors inkasserades i fredags mot AFC Eskilstuna. Spelarna hade tagit till sig av tränare Andreas Holmbergs önskemål om ett bättre fungerande försvar och höll tätt i 90 minuter. Rö’vitt skapade mängder med lägen och kanske borde man gjort ett eller två mål till när chansen gavs. Den första halvleken var mer jämn än den andra, men det var i ärlighetens namn mest Degerfors det handlade om den här matchen.

Se uppspelet från Sean Sabetkar och Diego Campos mål nedan.

Matchfakta

Degerfors IF – AFC Eskilstuna 1-0

Startelvan: Sondre Rossbach – Oscar Wallin, Sean Sabetkar, Sebastian Ohlsson – Erik Lindell, Justin Salmon, Damjan Pavlovic, Karim Mammar – Diego Campos, Dijan Vukojevic, Rasmus Örqvist.

Ersättare: Jonas Olsson, Gustav Granath (45′), Seid Korac (45′), Joe Gyau (61′), Gustav Lindgren (61′), Elyas Bouzaiene (61′), Alexander Hedén Lindskog (70′), Jamie Bichis (70′), Carl Ljungberg (70′), De Pievre Ilunga (61′) och Sixten Eriksson (70′).

Mål: 1-0 Diego Campos (24′)

Domare: Richard Sundell

Publik: Ca 150