Adhavan Rajamohan klar för Degerfors IF

Den offensive mittfältaren Adhavan Rajamohan, 27, är Degerfors Idrottsförenings första nyförvärv inför återkomsten till allsvenskan.

– Det känns jättebra. Jag är glad och stolt, och på samma gång känns det lite pirrigt också. Men det ska bli kul, säger han.

Stockholmaren Rajamohan har värvats till klubben som bosman men tillhörde under den gångna säsongen superettans överraskningslag Akropolis IF. Där gjorde han sex mål på sju starter, varav två mål i matchen mot Degerfors IF på Stora Valla.

Vad med Degerfors IF är det som har lockat dig till klubben?

– Först och främst finns det mycket historia i klubben. En stor klubb i en liten stad. Sedan är det såklart sättet de spelar fotboll på. Det är väldigt attraktivt och passar mig bra. Kul fotboll, säger Adhavan Rajamohan.

Hur gick det till när du kom i kontakt med DIF?

– Det var min agent som ringde mig. Han sa att Degerfors visat intresse. Först hade jag svårt att tro på det och skrattade lite. Då sa han att det var seriöst och att de skulle höra av sig efter nästa match. Patrik Werner ringde mig inför näst sista matchen och berättade att han var intresserad och frågade om jag var intresserad. Jag blev ju… ”Självklart!”

– Sedan pratade jag även med Andreas Holmberg som ringde mig efter en träning. Jag kände att de ville ha mig. Det var glada nyheter.

Adhavan Rajamohan började spela fotboll i Vasalunds IF men flyttade i tolvårsåldern med flera av sina lagkamrater till Ursvik IK. Som junior representerade han AIK innan han 2013 skrev på för Akropolis IF. Rajamohan har sedan varit Stockholmsklubben trogen fram tills att han nu alltså byter vitblått mot rödvitt.

En offensiv spelare som gjort en hel del mål genom åren och tillhört Akropolis under många år. Han gjorde 19 mål i division 1 förra säsongen men har i år haft det lite svårare att ta plats i det Akropolis som varit defensivt inriktat. Trots det gjorde han sex mål på sju starter, vilket imponerat på oss. Det är en intressant och bra spelare som det ska bli kul att följa i Degerfors IF under 2021, säger Degerfors sportchef Patrik Werner.

Adhavan Rajamohan har skrivit på ett tvåårskontrakt.