Abdelrahman Saidi klar för Degerfors IF

Degerfors IF förstärker truppen med ytterligare en spelare inför den allsvenska återkomsten. Offensive mittfältaren Abdelrahman Saidi, 21, ansluter från Boråsklubben Norrby IF där han trots sin unga ålder hunnit spela närmare 100 superettanmatcher.

Saidi har skrivit på för tre år.

– Det här ska bli riktigt roligt, säger 21-åringen.

Beskriv dig själv som fotbollsspelare.

– Jag är teknisk och löpstark. Gillar att driva bollen och har ett bra avslut.

Vad förväntar du dig av din första säsong här i Degerfors?

– Jag ska göra så bra ifrån mig som möjligt under min första säsong i allsvenskan. Jag har ju aldrig spelat i allsvenskan tidigare men tror att det kommer gå riktigt bra både för mig och för resten av laget. Jag tror faktiskt att vi kommer skrälla i år.

Sportchef Patrik Werner:

– En mycket intressant, talangfull spelare som trots sin unga ålder hunnit spela många matcher på elitnivå. Han kommer tillföra kvalitet i vårt offensiva spel och det ska bli väldigt spännande att följa hans utveckling.