AB Karl Hedin bygghandel ny guldpartner

AB Karl Hedin bygghandel är Degerfors Idrottsförenings senaste guldpartner. Företaget kommer även synas på herrlagets allsvenska matchtröja.

AB Karl Hedin bygghandel finns idag på 47 orter från Östersund i norr till Trollhättan i söder. Med närmare 500 anställda och en omsättning om drygt 3 miljarder är bygghandeln den största och mest expansiva delen i koncernen AB Karl Hedin.

Varje butik är anpassad efter de lokala förutsättningar som råder på varje ort. Det gäller både sortiment och unika kundlösningar.

– Samarbetet med Degerfors IF ser vi som ett spännande projekt som naturligt passar in i vår lokala strategi där de lokala orternas kompetens och närvaro är drivkraften i verksamheten. Att få vara en del av en allsvensk satsning är naturligtvis mycket inspirerande och vi kommer tillsammans med Degerfors jobba hårt och med stolthet för att stärka våra varumärken, säger Christian Fryklund, marknadsansvarig hos AB Karl Hedin bygghandel.

Vad har ni för förväntningar på klubben i allsvenskan den här säsongen?

– Vi är väl medvetna om att konkurrensen är oerhört mycket tuffare och att kraven på organisationen också ökar. Som nykomling kan man alltid överraska och plocka viktiga poäng redan i säsongensinledning vilket kan bli avgörande. Vi på AB Karl Hedin känner oss trygga i att Degerfors har det som krävs för att vidareutveckla spelet till en högre nivå och därmed säkra fortsatt spel i Allsvenskan.

Leif Olsson, försäljningschef i Degerfors IF:

– Det känns otroligt kul och spännande att ett så stort byggföretag vill inleda ett samarbete med oss. Vi i Degerfors IF ser verkligen fram emot att jobba med dem.