A-lagskontrakt för Alexander Hedén Lindskog

Degerfors IF är överens med 18-årige Alexander Hedén Lindskog om ett A-lagskontrakt som sträcker sig till den 31 december 2025. Alexander blir uppflyttad till A-laget från akademin.

Den talangfulle mittbacken Alexander Hedén Lindskog har tillhört Degerfors IF sedan han var 15 år och började fotbollsgymnasiet. Han har spelat i samtliga tre akademilag och gjort många träningar med A-laget där han nu fått en permanent plats.

– Det känns så klart jättebra och det ska bli väldigt roligt att träna med A-laget på heltid och komma in i den miljön på riktigt. Jag har tränat en del med A-laget och det är kul att få ett kvitto på att det man gjort under säsongen har varit bra, säger Alexander Hedén Lindskog.

– Jag är en grovjobbare som tar jobbet för laget. Min styrka som spelare är min spelförståelse, men jag tror att många uppfattar mig som en spelare som jobbar väldigt hårt.

– Jag gillar Degerfors IF:s sätt att spela med trebackslinje, vi hade även det i P19 på matcherna så jag är ganska van med det. I Degerfors IF får jag en bra träningsmiljö som kommer att gynna mig väldigt mycket. Nu är det bara att jobba på sitt egna och försöka utvecklas så mycket som möjligt. Spelarna i A-laget har varit jättebra mot mig när jag tränat med dem så det är så klart en väldigt stor ära att få det här kontraktet. Jag skulle säga att det är nu resan börjar på riktigt, avslutar Alexander Hedén Lindskog.