Supporterinformation: Malmö borta

Imorgon (måndag) spelar Degerfors IF mot Malmö FF på Eleda stadion. Nedan följer information som förhoppningsvis kan underlätta ditt besök i Skåne.

Avspark: Matchen börjar kl. 19:10 och entréerna öppnar 17:30. Kom i god tid och ha din biljett redo vid inpasseringen.

Det enklaste sättet att köpa biljetter är via Malmö FF:s webbplats. På Eleda Stadion finns biljettluckor i direkt anslutning till gästande lags sektion som kan användas.

Biljettpriser: 140 kr för vuxen och 90 kr för ungdomar upp till 20 år.

Ålderskontroll och visitering sker vid inpassering till Eleda stadion. Tänk på att långa köer kan uppstå vid inpasseringen så kom i god tid.

Läktaren för bortasupportar är placerad på den södra sidan av Eleda Stadion (sektion 17) under tak och med en egen ingång. Sektionen rymmer 600 ståplatser. Ingång sker via entré E (se arenakarta nedan).

Service på arenan

Eleda Stadion är en modern arena med hög servicenivå. Det finns gott om kiosker och toaletter i direkt anslutning till sektionen för bortasupportrar.

Vägbeskrivning

Klicka här för detaljerad vägbeskrivning från Degerfors till Eleda stadion i Malmö.

Information om parkering i anslutning till arenan hittar du här.

Övrig säkerhetsinformation

Respektera varandra och spelet på planen. Framförallt är det oacceptabelt med beteende som utsätter publik, personal och spelet på planen för risker, vilket till exempel handlar om:
– Bangers
 Inkastade föremål
 Okontrollerad/olaglig pyroteknik
 Bråk på och utanför arena

Matchen kan komma att brytas närhelst det bedöms finnas fara för spelare, publik eller personal.

Rökning: Rökning är inte tillåten inne på arenan.
Utrymningsvägar: Trappor måste hållas fria. Detta för att personal ska kunna jobba om en olycka sker.

Personal: Degerfors IF har säkerhetsansvariga på plats före, under och efter matchen.
Publikvärdar finns i vanlig ordning på plats på och vid alla läktare med publik, och dessa kan kontaktas för hjälp och info.
Ordningsvakter finns på plats både för hjälp med service och för upprätthållande av ordning.

Vid frågor eller funderingar kontakta Degerfors IF:s SLO Kalle Stark på kalle.stark@degerforsif.se.

Vi ses i Malmö! Framåt Bruket!