Rö’vitt föll tungt i Norrköping

Degerfors föll med 2-0 borta mot Norrköping i en match där ”Rö’vitt” misslyckades med att ta tillvara på sina chanser. Trots fler och bättre chanser var det Norrköping som var effektivast den här eftermiddagen och Degerfors kunde inkassera säsongens tolfte förlust.

Nyckelhändelser

5′ Omar Faraj med en jättechans. Erik Lindell passar Farja som skjuter på mål, men bollen räddas.

6′ Adam Carlén skjuter över på returen från Farajs skott.

9′ Nick på mål av Jonathan Levi, IFK Norrköping.

30′ Elyas Bouzaiene skjuter men skottet blockeras.

32′ Omar Faraj med jättemöjlighet efter en kontring. Passningen når inte riktigt fram och Norrköping hinner blockera.

33′ Norrköping gör 1-0.

36′ Dijan Vukojevic avlossar ett löst skott precis utanför.

44′ Ytterligare skott utanför av Dijan Vukojevic.

Andra halvlek

47′ Sebastian Ohlsson med skott på mål på returen efter en frispark.

50′ Dijan Vukojevics frispark smiter precis utanför stolpen.

52′ Omar Faraj med en klassisk, men farlig, tåpaj på mål. Målvakten räddar.

57′ Elyas Bouzaiene skjuter över.

61′ Skott över mål av Jacob Ortmark, IFK Norrköping.

66′ Omar Faraj råkar ut för en rejäl fasthållning av Ari Freyr Skúlason. Tumult uppstår och båda spelarna varnas. Även Aris landsman Arnor Sigurdsson varnas.

67′ Erik Lindell serverar Dijan Vukojevic en fantastisk passning, men målvakten räddar återigen Norrköping.

68′ Omar Faraj skjuter längs backen, men målvakten räddar igen.

71′ Trippelbyte i Degerfors. Dijan Vukojevic, Sean Sabetkar och Erik Lindell ut. In kommer Johan Bertilsson, Diego Campos och Albin Mörfelt.

72′ Norrköpings Jonathan Levi skjuter utanför.

73′ Elyas Bouzaiene med ett mycket fint skott från 30 meter, men målvakten räddar igen.

81′ Rasmus Örqvist varnas efter att ha rivit ner Norrköping-spelare.

82′ Norrköping med frispark. Plockas enkelt av Alfie Whiteman.

84′ Byte i Degerfors. Elyas Bouzaiene ersätts av Daniel Krezic.

85′ Daniel Krezic skjuter stenhårt men Oscar Jansson i Peking-målet gör en makalös räddning.

87′ Adam Carlén stoppar en kontring och varnas.

90′ IFK Norrköping gör 2-0.

Tränarens kommentar

Se presskonferensen efter matchen nedan.

Laguppställning (3-5-2) Alfie Whiteman – Gustav Granath, Sean Sabetkar, Sebastian Ohlsson – Erik Lindell, Adam Carlén, Rasmus Örqvist, Justin Salmon, Elyas Bouzaiene – Omar Faraj, Dijan Vukojevic.

Bänk: Jeff Gal, Oscar Wallin, Diego Campos, Johan Bertilsson, Daniel Krezic, Albin Mörfelt, Adhavan Rajamohan.

Domare: Granit Maqedonci

Publik: 6 329